24 augustus 2008

Schaap gered uit het veen (Bargerveen)


Vast in het veen

Maak je nog wel eens wat mee...?
Vanmorgen tijdens een wandeling in het Bargerveen zag ik een schaap op een vreemde plek. Toen ik dichterbij kwam zag ik dat het dier in het veen was weggezakt. Hier kon ik hem ook niet helpen dus besloot ik om 112 te bellen.
Via 112 werd de brandweer gealarmeerd. De brandweermensen heb ik bij de parkeerplaats opgewacht. Ik kon bij hen in de auto om ze snel naar de plek te brengen waar het schaap zich bevond.


De redding

Op eigen krachten had hij er toch echt niet meer uit kunnen komen. Met behulp van een ladder en een sterke man was het maar even en hij stond weer op zijn pootjes.


Weer op het droge

Het dier was eerst nog een beetje beduust maar eenmaal in een afgerasterd stuk schudde hij zich uit en ging aan het vreten of er niets was gebeurd.
Bijzondere ochtend die gelukkig goed afliep.

De brandweermensen keerde huiswaarts en ik heb mijn weg verder vervolgd het Bargerveen in.

Geen opmerkingen: