09 maart 2008

Huub van de Lubbe


Huub


in de Amer

Zaterdag avond volle bak in de Amer! Huub, een veelzijdig artiest en graag geziene gast staat op het podium. Ik heb genoten van de muziek en zijn verhalen en gedichten. Hij is een ware Taalkunstenaar!
In de Amer zijn geen bloemen aan het eind maar mag iemand uit het publiek de artiest namens iedereen bedanken. Deze avond een dame (ik ben haar naam even kwijt) die het woord mocht nemen. Prachtig hoe ze een heel verhaal hield maar met eigenlijk maar één doel voor ogen om namens het publiek drie zoenen aan Huub te geven. Deze zoenen hadden tot gevolg dat Huub nog een prachtig nummer voor haar/ ons zong.....

Zoek je ooit iemand
Zoek je ooit iemand om van je te houden
Die zijn arm om je heen legt als het laat wordt en koud
Als je feestje voorbij is en jij kan niet verder
Een die weet waar een dame, want dat ben je, van houdt

Zoek je ooit iemand anders dan al die mannen
Die rondom je dingen met hun opschepperij
Met hun deftige praat, maar platvloerse plannen
Kijk daar doorheen want dan zie je mij
Ik zit meestal alleen en een beetje opzij

Neem toch een jongen met uitstaande oren
Met uitstaande oren en een droevige blik
Want die kunnen goed luisteren, want die kunnen goed horen
Neem toch zo'n jongen
Zo'n jongen als ik
........
Zie meer teksten op de site van de Dijk - http://www.dedijk.nl

Jammer voor de fotografen dat er maar twee momenten waren dat we foto's mochten maken. Ik vond het erg lastig om dan het moment te pakken wat de sfeer en de artiest typeert. Ik begrijp het wel hoor! In de Amer zitten de toehoorders zo dicht op het podium (of zelf op het podium) dat het wel erg benauwd en onbehagelijk kan voelen.

Geen opmerkingen: